Povolání nákupčího a kde jej získat

Array
(
    [PARENT_ID] => Array
        (
            [ID] => 1089
            [TIMESTAMP_X] => 2016-06-02 07:40:39
            [IBLOCK_ID] => 80
            [NAME] => ID родительского элемента
            [ACTIVE] => Y
            [SORT] => 1
            [CODE] => PARENT_ID
            [DEFAULT_VALUE] => 
            [PROPERTY_TYPE] => E
            [ROW_COUNT] => 1
            [COL_COUNT] => 30
            [LIST_TYPE] => L
            [MULTIPLE] => N
            [XML_ID] => 1089
            [FILE_TYPE] => 
            [MULTIPLE_CNT] => 5
            [TMP_ID] => 
            [LINK_IBLOCK_ID] => 0
            [WITH_DESCRIPTION] => N
            [SEARCHABLE] => N
            [FILTRABLE] => N
            [IS_REQUIRED] => N
            [VERSION] => 1
            [USER_TYPE] => 
            [USER_TYPE_SETTINGS] => 
            [HINT] => 
            [PROPERTY_VALUE_ID] => 56530
            [VALUE] => 17609
            [DESCRIPTION] => 
            [VALUE_ENUM] => 
            [VALUE_XML_ID] => 
            [VALUE_SORT] => 
            [~VALUE] => 17609
            [~DESCRIPTION] => 
            [~NAME] => ID родительского элемента
            [~DEFAULT_VALUE] => 
        )

    [MANAGER_ID] => Array
        (
            [ID] => 1116
            [TIMESTAMP_X] => 2016-06-03 14:01:22
            [IBLOCK_ID] => 80
            [NAME] => Менеджер (элемент)
            [ACTIVE] => Y
            [SORT] => 10
            [CODE] => MANAGER_ID
            [DEFAULT_VALUE] => 
            [PROPERTY_TYPE] => E
            [ROW_COUNT] => 1
            [COL_COUNT] => 30
            [LIST_TYPE] => L
            [MULTIPLE] => N
            [XML_ID] => 1116
            [FILE_TYPE] => 
            [MULTIPLE_CNT] => 1
            [TMP_ID] => 
            [LINK_IBLOCK_ID] => 54
            [WITH_DESCRIPTION] => N
            [SEARCHABLE] => N
            [FILTRABLE] => N
            [IS_REQUIRED] => N
            [VERSION] => 1
            [USER_TYPE] => 
            [USER_TYPE_SETTINGS] => 
            [HINT] => 
            [PROPERTY_VALUE_ID] => 
            [VALUE] => в зависимости от офиса
            [DESCRIPTION] => 
            [VALUE_ENUM] => 
            [VALUE_XML_ID] => 
            [VALUE_SORT] => 
            [~VALUE] => 
            [~DESCRIPTION] => 
            [~NAME] => Менеджер (элемент)
            [~DEFAULT_VALUE] => 
        )

)

Nákupčí (z anglického buyer) — jsou skuteční experti světa módy, odpovídající za nákup zboží pro obchody a butiky v souladu s posledními módními trendy a potřebami cílových zákazníků.

Právě na nákupčím závisí:

  • co budeme nosit v nové sezóně;
  • jestli budou prodeje obchodu s módou úspěšné;
  • a také — čím se návrháři vyzbrojí při vytváření nových kolekcí.

K povinnostem nákupčího patří:

  • analýza předchozích období a nových kolekcí;
  • komunikace s návrháři, dodavateli a výrobci;
  • hledání zdrojů pro nákup;
  • vyjednávání;
  • výběr závodů, účast v zadávání zakázek;
  • návrh a optimalizace sortimentu pro sezónu;
  • návštěvy výstav, přehlídek a showroomů;
  • služební cesty do zahraničí

Požadované dovednosti:

  • předvídání a analýza současné poptávky;
  • plánování prodeje;
  • školení pro tým obchodu;
  • analýza statistik prodeje.

Základní požadavky:

  • znalost cizích jazyků (angličtina, italština);
  • zkušenosti v módním průmyslu;
  • vysokoškolské vzdělání;
  • zkušenosti v oblasti zadávání zakázek;
  • dobrá znalost trhu.

Nákupčí je povolání, které vyžaduje nejen vynikající vkus, vyvinutou intuici v podnikání, ale také znalosti mnoha aspektů módního průmyslu. Nákupčí módních sbírek by měl být schopen analyzovat trh, pracovat s butiky a obchody různých formátů, porozumět potřebám zákazníků a zaměřit se na tyto znalosti při výběru modelů pro prodej v příští sezóně.

Výhody profese:

  • navštěvování světových módních přehlídek, výstav, soukromých showroomů a komunikace s designéry;
  • fascinující a dynamický život, nabitý událostmi, seznamováním a cestováním po celém světě;
  • nízká konkurence;
  • vysoká mzda a poptávka po profesionálech na rychle se rozvíjejícím trhu luxusního zboží ve východní Evropě;
  • možnost nakupovat značkové oblečení a doplňky se slevou.

Jak se stát nákupčím oděvů

Častěji jsou kupujícími sami vlastníci maloobchodních společností, kteří se obvykle spoléhají na vlastní vkus a potřeby zákazníků. Časem mohou osobní asistenti, zkušení prodejci nebo vedoucí marketingu společnosti, doprovázející manažery v nákupní sezoně "dorůst" na pozici nákupčího. Mají vynikající šanci dozvědět se všechny podrobnosti o této profesi a získat potřebné dovednosti za několik sezón, aby se stali zcela zkušenými specialisty.

V zahraničí je nákupčí důležitou profesí, vyučovanou na vysokých školách, která má také teoretickou přípravu. Rozhodnutí o nákupu kolekcí profesionální nákupčí přijímá na základě souboru mnoha různých faktorů a po přesných kalkulacích. Úspěch práce módního obchodu závisí převážně na profesionalitě nákupního specialisty. Přijetí špatného rozhodnutí může vážně ovlivnit ziskovost podnikání, proto největší světoví maloobchodníci spolupracují pouze s diplomovanými nákupčími a snižují taková rizika na minimum.

Význam této profese naznačuje skutečnost, že nákupčí sedí v předních řadách všech módních přehlídek spolu s redaktory lesklých časopisů, hvězdami show businessu a ikonami street-stylu

Kde studovat profesi nákupčího v zahraničí

  • Letní kurz "Nákup módních kolekcí" v Istituto Marangoni. Ve vyučování se studenti seznámí se zvláštnostmi procesu nakupování, naučí se pracovat s obchody různých velikostí, určovat směr činnosti společnosti, prozkoumat zákazníky podle geografického a demografického principu. Na kurzech nákupčích oblečení si studenti osvojí nástroje komunikace a brandingu, naučí se rozvíjet strategický model ziskovosti a vytvářet ceny. Získané znalosti si účastníci programu upevní v praxi - studenti navštěvují prodejny a showroomy, aby se naučili spolupracovat s profesionály módního průmyslu.

Města: Milán a Florencie
Jazyky výuky: angličtina, italština, portugalština
Doba trvání: 3 týdny

  • Magisterský kurz "Fashion Buying"» v Istituto Marangoni. ento program je určen pro bakaláře v oblasti marketingu, ekonomiky, módního návrhářství a specialisty s odbornými znalostmi práce v oblasti nákupu. V průběhu roku se studenti naučí analyzovat módní průmysl, rozvíjet strategie nákupu, sledovat finance a řídit dodavatelské řetězce. Program zahrnuje strategický marketing a vizuální merchandising. Kurz trvá 1 akademický rok a program v Paříži a Londýně navíc zahrnuje stáž (12 týdnů) a přípravu na diplomovou práci (12 týdnů).

Města: Milán, Paříž, Londýn
Jazyky výuky: angličtina, italština
Doba trvání: v Miláně — 1 akademický rok, v Paříži a Londýně — 1 rok a 4 měsíce

  • Postgraduální program "Fashion Buying & Merchandising" v Istituto Marangoni. První část kurzu je věnována rozvoji osobních vlastností nákupčího. Studenti se také seznámí s vlivem na zisk takových faktorů, jako je design (návrh), nákup, technické detaily a merchandising. Druhou částí kurzu je praktická práce - studenti samostatně shromažďují a analyzují data pro vypracování plánu nákupu a prognózy zisku. Tento program pomáhá osvojit si manažerské dovednosti a poskytuje rozsáhlé znalosti v oblasti maloobchodu, dovozu/vývozu a strategie cenotvorby.

Město: Florencie
Jazyk výuky: angličtina
Doba trvání kurzu: 1 semestr (20 týdnů)

  • Letní kurz "Fashion Buying" v Polimoda International Institute. Studijní plán zahrnuje návštěvy výstav, studium moderní módy, maloobchodní koncepce, nákupní a prodejní techniky. Studenti porozumí vlastnostem práce s pletenými a koženými výrobky. Během výuky se naučí provádět maloobchodní marketingové činnosti, analyzovat behaviorální faktory zákazníků a zvyšovat zisk obchodu. Program zahrnuje exkurze do muzeí Ferragamo a Gucci, mezinárodní přednášku s pozvaným odborníkem z módního průmyslu.

Město: Florencie
Jazyk výuky: angličtina
Doba trvání: 1 měsíc

  • Magisterský kurz "Fashion Buying & Product Management" v Polimoda International Institute. Program se skládá ze 3 modulů (systém módy, metodologie výzkumu a nástroje pro správu), kde se studenti seznámí s technikami šití, manipulace s tkaninami, grafického designu, metodách nákupu a chování spotřebitelů. Během studia studenti navštěvují výrobní areály a showroomy. Na konci kurzu každý student vytvoří projekt kompletní architektury kolekce. Studijní program zahrnuje mistrovské kurzy a semináře, ve kterých se řeší všechny fáze životního cyklu výrobku, od výzkumu a navrhování až po výrobu a prodej.

Město: Florencie
Jazyk výuky: angličtina
Doba trvání: 1 akademický rok

Pomoc odborníků

Chtěli jste získat vysokoškolské vzdělání a stát se profesionálním nákupčím? Odborníci  IQ Consultancy vám pomohou vybrat program, vyřídit dokumenty, zajistit vízum a vstoupit na univerzitu. Diplom a portfolio nejlepších světových institutů designu vám poskytnou významnou výhodu v zaměstnání.

Začněte studovat s námi!
Ing. Kristýna Lebedová
Ředitelka kanceláře v Praze
praha@iqconsultancy.cz
eduABROAD - Обучение за рубежом: новости рынка, каталог компаний, события, аналитика